CRBC da plati zbog štete učinjene životnoj sredini i kašnjenja Reviewed by Momizat on . [caption id="attachment_6754" align="aligncenter" width="750"] Detalj iz objekata koji koriste kineski radnici (Arhiv NVO Ozon)[/caption] Ekološki pokret ,,Ozon [caption id="attachment_6754" align="aligncenter" width="750"] Detalj iz objekata koji koriste kineski radnici (Arhiv NVO Ozon)[/caption] Ekološki pokret ,,Ozon Rating: 0
You Are Here: Home » Saopštenja za javnost » CRBC da plati zbog štete učinjene životnoj sredini i kašnjenja

CRBC da plati zbog štete učinjene životnoj sredini i kašnjenja

IMG_7408

Detalj iz objekata koji koriste kineski radnici (Arhiv NVO Ozon)

Ekološki pokret ,,Ozon“  smatra skandaloznim zahtjeve kineske kompanije CRBC , izvođača radova na izgradnji prioritetne dionice autoputa Bar-Boljare, za produžetkom roka i dodatnim plaćanjima i poziva Vladu Crne Gore da dokaže posvećenost javnom interesu i pokrene odgovarajuće procedure, kako bi se naplatila sredstva potrebna za sanaciju učinjenih ekoloških šteta, u mjeri u kojoj je moguće i penali za probijanje ugovorenih rokova.

Trajna devastacija rijeke Tare, koja ima međunarodne i domaće stepene zaštite, između kojih i status svjetske prirodne baštine, a što su svojim izvještajima potvrdila relevantna tijela UNESCO i Evropske Unije, ne može biti sanirana kontroverznim projektom regulacije, koji se koristi za rješavanje problema iskopa i ostalog građevinskog otpada, pa je potrebno shodno realnoj procjeni naplatiti sredstva za štetu učinjenu životnoj sredini.

Imajući u vidu da je i prije pandemijske krize izazvane virusom Covid 19 i laicima bilo jasno da dogovoreni rokovi neće biti ispoštovani, ocjenjujemo potpuno neutemeljinima zahtjeve izvođača radova, naročito jer su se svo vrijeme izvodili građevinski radovi na teritoriji Crne Gore, čak po privilegovanim uslovima, bez gužvi i drugih tehničkih smetnji, što bi trebalo da ubrza, a ne uspori rokove.

Kao udar na mentalno zdravlje građana Crne Gore, koji će generacijama biti u dužničkom ropstvu zbog prioritetne dionice autoputa,  doživljavamo razloge koje je, gostujući na Jutarnjem programu Radio televizije Crne Gore, naveo Goran Vujović, direktor poslovne jedinice za upravljanje projektom izgradnje autoputa.

Kako je prethodna zima bila veoma blaga, sa temperaturom iznad prosječnih, naročito tokom januara, kada su zabilježeni rekordi širom planete, smatramo neprihvatljivim izgovore izvođača radova da su bili otežani uslovi, naravno uz pretpostavku da je direktor poslovne jedinice za upravljanje projektom izgradnje autoputa javnosti prenio relevantne informacije.

Kakvu su dinamiku realizacije odmora za svoje radnike isplanirali, ne bi trebalo da se odražava na realizaciju projekta, jer je to interna poslovna politika izvođača radova, a naročito je sa aspekta poštovanja rokova nebitna proslava državnih i drugih praznika,   koje prepoznaje naše zakonodavstvo, jer se to od starta uzima u obzir, pa ne može biti razlog kašnjenja.

Poštujući pravo na tradiciju drugih naroda, kao i njihove praznike, konkretno u ovom slučaju Kinesku Novi godinu, koja je ove godine počela 25. januara, moramo istaći da je sa aspekta javnog interesa građana Crne Gore, bilo od suštinske važnosti da oni kojima je data privilegija da obavlaju poslove od značaja za državu, prepoznaju rizike koji mogu uticati na dinamiku i kvalitet realizacije ,,projekta vijeka” i ugovorno, preventivno i nedvosmisleno  definišu zaštitne mehanizme, što očigledno nije učinjeno na kvalitetan način čim se pominju ovi, sa poslovnog gledišta, neprihvatljivi razlozi kašnjenja i zbog čega građani moraju zahtjevati odgovornost.

Kako je 2020. godina po kineskom kalendaru u znaku pacova, kada se  po njihovom tumačenju očekuju nepredvidive situacije i suočavanje sa izazovima,  kakva je nesporno pandemijska kriza izazvana virusom Covid 19, nadamo se da mi u Crnoj Gori nećemo snositi dodatne troškove zbog nečega za što nijesmo odgovorni, te da će Vlada Crne Gore, u za nas izbornoj godini,  zaštiti interese svojih građana, čiji je ,,ekonomski” imunitet na minimumu.

About The Author

Number of Entries : 563

© Ekološki pokret Ozon

Scroll to top